הראשונה לשליחות

הראשונה לשליחות

זה לא סוד. מוסדות שליחות מורכבים כיום מזוג, בעל ואשה – רב ורבנית. בחלק ממוסדות השליחות, בהתאם לחזון ולצרכים, מנהל המוסד הוא השליח. הרב, אשר מנהל ביד רמה את מוסד השליחות, מוסר שיעורים, מניח תפילין, מתפעל את בית הכנסת, מגייס עובדים, משלם משכורות, מטפל בתשלומים, חובות, בעיות, הזמנות וקניות, מקבל החלטות, סופג לחצים, כאבי ראש, נדודי שינה ועוד. כאשר הרבנית מסייעת, נרתמת, תומכת ומרכזה הוא העיסוק בחינוך הילדים.

במאמרים הקודמים עסקנו בכך שיש שותפים לעבודה בשליחות, כך שיש עם מי לחלוק ולהצליח בשליחות, מבלי להשאיר את כאבי הראש, הלחצים, הפחדים, החששות, הרצונות וההצלחות לשליח ולנחלתו הבלעדית. במוסדות בהם לא קיים שיתוף פעיל של הרבנית בנעשה במוסד ישנן טענות שונות לסיבת אי השיתוף. החל בטענות משליח שלא רוצה להלחיץ את הרבנית בבעיות, בחובות ובפחדים אתם הוא מתמודד, וכלה באמירות שאין לה ממש הבנה וניסיון בהתמודדויות עם מה שמתרחש במוסד ובסביבתו ולכן ‘אין צורך’ לערב אותה בזה.

שיתוף מביא להבנה עצמית טובה יותר, להצלחות ולרעיונות נוספים. לנקודות מבט שונות וחדשות, לתובנות ולהפריה הדדית. במאמר זה אסקור את תפקידה האפשרי של הרבנית במוסד השליחות והמלצות ליישום במוסד השליחות שלכם.

למנוע את הנתק

אני מניח ששמעתם די אמירות נפוצות כמו דאגה בלב איש ישיחנה, או טובים השניים מן האחד ועוד. אתם רוצים משהו מעשי שיביא להצלחה. יופי! לכבודכם נכתב מאמר זה.

את ההחלטה לצאת לשליחות אפשר להניח שקבלתם יחד. שניכם חדורי אמונה בשליחות ומטרותיה – הכנת והארת העולם לקבלת פני משיח צדקנו תכף ומיד ממש. ולכן, כל החלטה מנקודה זו ואילך יכולה ואף נכון שתתקבל יחד. ה’יחד’ הזה יוצר לכם גב, ממש כמו שישנו גוף שלישי שמסייע בניהול המוסד. אתה, היא ואנחנו. יש בעיה, התלבטות, קושי או עניין אחר, פונים ל’ביחד’, מלבנים את הדברים, מבינים את המשמעויות וההשלכות האפשריות ומחפשים דרכי פעולה לביצוע או לפתרון.

בתהליך רגיל של העולם, עם התקדמות השנים מאז הנישואין, נוצרת ומתפתחת משפחה, ילדים וצרכים נוספים הקשורים בקיום בית בישראל. הרב  עסוק ראשו ורובו במוסד השליחות והרבנית בענייני הבית, וכך עלול להיווצר מעין נתק בין הנעשה במוסד השליחות לנעשה בבית. מעורבות הרבנית נחלשת ותחושתה כלפי השליחות הולכת ונשחקת. ההחלטה שהתקבלה לצאת לשליחות יחד מאבדת את הברק והטעם ובמקביל מתגבר רצון להגשמה עצמית ויציבות אישית וכלכלית.

לייצר מוטיבציה

כאשר מתמודדים בניהול מוסד השליחות ויש קשיים, שיתוף, הקשבה ויכולת הכלה יעזרו. שתפו האחד את השני במה שנעשה, אפשרו להבין את הקשיים ואף לחוות הצלחות. התייעצו וקבלו החלטות משותפות. שיתוף בעשייה, בהצלחות ובקשיים משאיר את שניכם בתמונה. טעם השליחות והאנרגיות להתגבר על הקשיים ולהשיג הצלחות ישמור על שניכם יחד בזהר השליחות וברצון להצליח ולהיות מעצמה שאוטוטו מקבלת פני משיח.

שיתוף נכון, שמתקיים באופן תדיר, מאפשר הפחתת הלחץ העתיד להיות בזמן אמת, הבנה מה מפריע לישון בלילה וגורם לכאבי הראש, ומשם לחיפוש אחר פתרונות שונים המתאימים למצב הנתון שאף ימנעו תופעות אלו. שניכם תבינו כי אתם יחד בשליחות ותעניקו כוחות האחד לשניה, כמו גם מכפלת כח ויישום פתרונות אפשריים.

דבר נוסף, הגדירו תפקידים. בחנו יחד מה החזון של המוסד שלכם ומה הפעולות שיש לבצע על מנת להגשים אותו. חלקו את הפעולות למשימות ולתפקידים שונים, וחלקו ביניכם את המשימות בהן כל אחד ואחת מכם טוב יותר, מקצועי יותר וממלא אתכם בסיפוק של עשייה מבורכת. כהצעה, הרבנית בתפקידה יכולה לתכנן ולארגן את אירועי המוסד, ערבי נשים, שיעורים ופעילויות באופן יזום ומסודר ולהוות חלק פעיל וממשי בעבודת השליחות במהלך היום-יום.

להגשים הצלחה

בין אם אתם מוסד שליחות של שתי נפשות או כזה המונה מעל מאה עובדים, הדבר נכון עבורכם. גם אם מוסד השליחות שלכם הוא עסק אישי, ההצלחה טמונה ביכולת השיתוף, בתלות הדדית אמיתית וקיום פעולות ששותפים אמתיים מקיימים; שיתוף, התייעצות, קבלת החלטות משותפת וחלוקת אחריות מתאימה.

אתם יחד בשליחות, ומשכך נכון שתקפידו על מספר כללי בסיס שיאפשרו לכם צמיחה משותפת, שלכם ושל השליחות שלכם. תחילה, תאמו ציפיות. גם בקשר למה אתם מצפים ממוסד השליחות שלכם – באמצעות החזון, וגם מה אתם מצפים האחד מהשנייה. מה מצופה לכם במהלך החודש, השבוע והיום, אילו משימות יש לכם לבצע, מתי היציאה והחזרה לבית, מי שומר על הילדים ומתי ועוד.. תיאום הציפיות יסייע לכם להתכונן מראש למתרחש ויחסוך מכם התמודדות מידית ומלחיצה עם מצב נתון.

כמו כן, הקשיבו. אמנו את עצמכם להקשיב עד סוף המשפט או הנושא, מבלי לעצור את הדובר או הדוברת באמצע בשביל להגיד את דעתכם. במקרים רבים אנשים משיחים את דעתם לא בשביל לשמוע פתרון, אלא רק לשם שיתוף והבנה. נסו את זה. זה לא קל, ועם זאת זה שווה כל רגע.

בנוסף, פרגנו באופן הדדי לרעיונות האחד של השנייה, גם אם הרעיון לא מתאים לנושא שעלה, אולי הוא מתאים למשהו אחר, או שמבטא נקודת מבט שונה ומחדשת. אל תקברו רעיונות, הגידו ‘כן’ במקום ‘לא’, המוח שלכם אוהב פרגון ויתחיל לייצר עוד ועוד רעיונות.

נכון ולא נכון

נכון. בשיתוף והאצלת סמכויות זה לעולם לא יקרה כמו שא-ת-ה היית עושה. ממש לא מאה אחוז. אולי קצת דומה, בכיוון של.. בערך כמו. רק לא כמו ש-אתה היית עושה, חושב או מקבל החלטה. העולם בנוי ברב-גוניות מיוחדת ומעניינת, אין אדם דומה לחברו וגם בתאומים יש הבדלים, פיזיים או אישיותיים. לכל אחד ואחת יש את התכונות שלו והמיוחדות הקיימת בו, וכך הוא מגשים את חזונו ותפקידו בעולם.

לא נכון להשאיר בידיים שלך את הכל. זו טעות לתת לדברים להתנהל כמו שהם, לספוג לבד את החובות, הלחצים, ההתלבטויות, כאבי הראש ומשימות נוספות המתקיימות במוסד השליחות מבלי לקבל את העזרה המינימלית מהשותפה הראשונה והנאמנה במוסד השליחות שלכם – הרבנית.

מכבדת ומכובדת

מספר ר’ סימון ג’יקובסון: זוג שהיו לו בעיות תקשורת בא אל הרבי. האישה אמרה שבעלה שקוע בעבודתו וכשהוא מוצא סוף-סוף זמן לדבר איתה, הוא מותח עליה ביקורת או מחלק לה הוראות. הבעל אמר שאשתו אינה מכבדת אותו ואינה מקשיבה לאף אחת מהצעותיו.

“למה אתה חושב שאשתך צריכה להקשיב לך?” שאל הרבי.

“כי אישה חייבת להקשיב לבעלה”. השיב.

“אבל מדוע צריכה אישה להקשיב לבעלה?” שאל הרבי.

“כי הגבר הוא האדון בבית”.

“לא”, אמר הרבי. “הדבר הראשון שאתה כגבר צריך לציית לו הוא הציווי ש’יהא אדם מכבד את אשתו יותר מגופו’. ואז יהיה לאשה ישרת הדרך בעל שתוכל לכבד ולאהוב. אם הגבר אינו ממלא את תפקידו, האישה היא שצריכה להביא זאת לתשומת-לבו בכבוד הראוי”.

לסיכום, חיי שליחות הנם חיים של מסירות נפש הדורשים כוחות מיוחדים. שיתוף הדדי בנעשה בחיי השליחות מסייע מאד להפחתת קשיים, גיבוש פתרונות והשגת הצלחות. היו שותפים של ממש, החל מגיבוש החזון וקבלת ההחלטות ועד ביצוע התפקידים והמשימות. הקדישו זמן שבועי ללימוד משותף ולשיתוף בנעשה. שילוב של אלו יחד עם תיאום ציפיות ופרגון הדדי יביא להצלחה של מוסד השליחות שלכם, ושלכם – באופן אישי.

שתהיה שותפות מוצלחת ופורה. תוכלו למצוא כאן קובץ בסיס להגדרת תפקיד שיסייע לכם בשיתוף ההדדי.

הצלחה רבה ומתוך שמחה
שמואל

מקורות:

ר’ סימון ג’יקובסון, באדיבות MeaningfulLife.com

להרשמה לניוזלטר שלנו, השאירו מייל כאן

תודה על הרשמתך

שתפו כל אדם שכלים אלו יכולים לסייע לו להצלחה!

תכנית זה לעבודה

יצירת תכנית להגדרת סוג מוסד השליחות ושיטת העבודה לאחר שבחרנו את אופן היציאה לשליחות, ואם אכן החלטנו שאנו מעוניינים לפתוח מוסד שליחות חדש, הרינו ניגשים

קרא עוד »
נמלים בקן

מה הקשר בין הדחיינות למגיפת הקורונה?

אני מאמין שאתם יכולים יותר! כי אתם מאמינים שאתם יכולים יותר, וגם רוצים להצליח יותר. כל משימה שלקחתם על עצמכם, היא משהו שאתם יכולים להתמודד איתו. גם ההתמודדות עם דחיינות והשגת סיפוק מההצלחה שלכם, היא משהו שאתם יכולים לעשות. צברו השג קטן ועוד אחד, ולאט לאט תבנו את ההצלחה הגדולה שלכם!

קרא עוד »

מנהל – הגיע הזמן שתפסיק

בסיום המאמר מובא מסמך יישומי להעצמת המנהיגות שלך אם אתה מנהל, אז הגיע הזמן שפשוט תפסיק לנהל. תעזוב את כל המשימות הדחופות, צא מהאחריות שלך

קרא עוד »
ציפורי אהבה על ענף

אהבתם וזה לא הספיק

אני מעדיפה להפסיק להחמיא לעובדת שלי. חשבתי שאם אגיד לה כמה שהיא יכולה להצליח בכל דבר, אלופה, מלכה ושאני סומכת עליה, אראה ממנה יותר שביעות

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
שלחו לנו הודעה
1
כאן יוצרים קשר ומתקדמים
רוצים להצליח יותר?
לחצו ונתקדם