בית חב"ד בליז מחויב לאמנת השותפים 'יששכר וזבולון'

קילומטרים מישראל
הדר ומנהדל

הסיפור שלנו מסתתר כאן, לחצו:

בית חבד על אי קטן במרכז אמריקה היה נישמע כמו חלום.
מה שהפך אותו למציאות הייתה הידיעה שיש מאות יהודים שעוברים באי הזה ואין שם שום דבר שיכול לקשר אותם לבית ,לתת את המענה הראשוני שהרבה מחפשים.
ישבנו אני ובעלי שיחיה והחלטנו שעוזבים הכל ויוצאים לפתוח בית חבד. לא ידענו בדיוק איפה אבל החלטנו שזהו מתחילים לחפש איפה צריך.
ועם ההחלטה הזאת לצאת התחילו כל העיכובים. ניכנסתי להריון ב"ה שדרש ממני להישאר בארץ עד לאחר הטיסה.
רק לאחר הלידה והתאוששות ארזנו את כל הדברים שלנו עם תינוק בן חמישה חודשים וטסנו למקסיקו ומשם אמרנו נגיע נבדוק כמה מקומות ונחליט איפה מתמקמים.
ממש לפני הטיסה גילינו שאני שוב בהריון ב"ה ולמרות זאת החלטנו שטסים! שום דבר לא יעצור אותנו עכשיו.

הגענו למקסיקו, שם השליחים יסייעו לנו במציאת המקום הנכון לפתוח בו בית חבד.
וממש ארבעה ימים לפני ראש השנה הגענו לבליז לאי בשם "קי קולקר".
הגענו ביום חמישי היה חם ברמה שאי אפשר לתאר, אני ובעלי והבן שלנו עלינו על מכונית גולף קאר וסרקנו את כל האי במשך כחמש שעות רק בשביל למצוא בית לשבת ולחגים. תוך כדי נסיעה עוצרים אותנו כמה יהודים בשביל לשאול איפה תתקיים סעודת השבת ,שמלכתחילה פרסמנו בפייסבוק על הפתיחה עוד לפני שהיה בכלל בית.

לאחר חמש שעות בחום של בליז מצאנו בית לחמישי שישי שבת וביום ראשון נעבור לבית אחר.
ליוו אותנו עוד 2 בחורים תמימים שסייעו לנו לערוך את סעודת שישי הראשונה בבליז! הגיעו שלושים מטיילים והיה כל כך מרגש!

כבר במוצש התחלנו עם ההכנות של הבישולים לערב ראש השנה שחל ביום ראשון בערב.
עד כה נרשמו חמש עשרה מטיילים.
ההתרגשות הייתה בשיאה!

עם כל הלחץ של הבישולים, מעבר דירה ותינוקי קטן שמנסה לתפוס כל פיסת תשומת לב מתחילים לראות שנירשמים עוד ועוד מטיילים..
ערב חג פתחנו שולחן ארוך של מעל חמישים מטיילים ברוך השם שהגיעו לאי במיוחד בשביל לחגוג איתנו באוירה המשפחתית את ראש השנה.
החג הראשון שלנו, מרגש ביותר!

הכרנו כבר אלפי מטיילים בתקופת השליחות שלנו בקיקולקר שמגיעים אלינו לארוחות בוקר וערב ולהתוועדויות.

כל זה מראה לי כל פעם מחדש כמה זה אמיתי כל השליחות הזאת – להיות בית ומשפחה למטיילים ומטיילות באמצע המסע הכי גדול בחיים שלהם.
פשוט להתחבר ולאהוב כל אחד ואחת כמו שהם בתוך שניות….
זה מדהים החיבור הזה.

חווינו ועדין חווים מלא נסיונות ואתגרים וברוך השם בכל רגע נתון מרגישים את הרבי נותן את הכוחות להתגבר ואת הניסים שהקב"ה עושה בכל רגע ורגע…
חיי שליחות זה חיים של אמונה ובטחון ואהבת ישראל.

היו שותפים שלנו והתפתחו אתנו בשליחות,
יחד אתנו תהיו אבא ואמא לאלפי מטיילים ומטיילות, יהודים ויהודיות שזוכים להרגשה של בית. למקום של אהבה ובטחון – גם בחו״ל.

להיות בחו"ל ולהרגיש בבית

במשך שירותם הצבאי חולמים חיילים רבים על הטיול בחו"ל, אותו יקיימו תכף לאחר שחרורם מהצבא. עם השחרור פונים החיילים אל עבר חבריהם שחזרו מהטיול, צמאים לכל פיסת מידע אותה יקבלו – מה שיהפוך את הטיול שלהם למוצלח יותר. העבודה ממלאת את יומם, כל שקל נחסך. ובלילה – יושבים יחד, מסתכלים במפות, גומאים סיפורים וחוויות ומפנטזים על הרגע בו הם יוכלו לעשות סלפי בשדה ויאללה ביי. מרכז אמריקה מחכה לי. מדינות מרהיבות, תרבויות מסקרנות, שפות חדשות ומשונות ואיים מופלאים. את כל אלה עומדים המטיילים לחוות ברגליהם, בעיניהם, בידיהם ובכל שאר חלקי גופם הפנימיים והחיצוניים. האקסטזה במילואה והפחד מהם והלאה. ויש לכך סיבה, בכל פינה הם יפגשו בית חב"ד, מקום שידאג להם, יסייע, יהיה עבורם בית ומשפחה.

סיפור של שליחות

לאחר מסעות רבים וממושכים במרכז אמריקה, מגיעים המטיילים לנפוש במדינת בליז, מדינה מתפתחת במרכז אמריקה. מלאים במרץ ושמחת חיים, בנופים וחוויות, שמים פעמיהם אל אי מרהיב ביופיו – קיקולקר שמו. באי זה, הסובל תכופות משטפונות הוריקן ונהנה מבניה מתחדשת ותיירות גואה, שמחים הם למצוא בית חם ומשפחה, מקום שיאפשר להם קצת מנוחה, שיחה אוהבת ואוכל לגוף ולנשמה. חסידי חב"ד במקום, השלוחים מנדל והדר בלמו מקבלים אותם בשמחה ומעניקים להם כוחות להמשך טיול בריא. החוויה הזו נחרטת אצלם ואת המקום הזה הם לא שוכחים.

גוף. נשמה. זמן. אהבה
את בית חב"ד קיקולקר הקימו הזוג מנדל והדר בלמו לפני שלש שנים, אז זוג צעיר עם תינוקם הבכור וכיום משפחה עם שני ילדים מתוקים וחייכנים. ה'שליחות' חדורה בנשמתם וכל עניינם הוא שלמטיילים יהיה בית חם, אוכל מזין ומקום בו ירגישו משפחה, גם בניכר. בכל שבוע הם מכינים ארוחות לכמאה מטיילים ובימי שישי ושבת, חגים ומועדים הם מקיימים סעודות רבות משתתפים, שיכולות להגיע עד לכחמישים מטיילים בממוצע. העבודה רבה ודומה שכמעט אין רגע דל של מנוחה. הם מוסרים לא רק את הגוף והזמן אלא גם את הנשמה.

מדינת בליז היא מדינה בה יוקר המחיה גבוה, כל שקל שלנו כאן שווה שם כמחצית מהמטבע הבליזיאני. לדוגמא, כוסברה תוכלו לקנות בעשרים ואחד שקלים, בשלשה וחצי שקלים תוכלו לרכוש שני לימונים ובשבעה שקלים תרכשו שלש עגבניות. חלב, טונה, עוף, בשר ומוצרים אחרים יש לייבא באופן מיוחד ממקסיקו סיטי.

חתונת הכסף

יותר ממאה אלף שקלים מחסכונות ומתנות חתונה אישיות השקיעו מנדל והדר בהקמתו של בית חב"ד, ומאז הקמתו ועד היום הוציאו את כל החסכונות שלהם, נעזרו במשפחה, חברים ומטיילים שראו עצמם שותפים בשליחות מיוחדת זו – מתן בית חם ומעטפת משפחתית למטיילים הפוקדים את ביתם באי קיקולקר. מעת לעת הלחצים הכספיים גוברים והם עושים כל מאמץ לספק למטיילים את צרכיהם.

זמן צמיחה
לאחר שלש שנות פעילות, החליטו מנדל והדר שהגיע הזמן לשינוי. לא עוד לחץ וכאבי ראש, וכן לפעילות ענפה, פעילה וממושכת. על מנת להצליח, הם בדקו את כל העלויות שלהם, חיפשו כל מקום שאפשר לחסוך, והנה התוצאה לפניכם: חודש פעילות עולה כשלושים אלף שקלים, חגים עולים מעט יותר וחינוך הילדים גם הוא על הפרק. בימים אלו מנדל והדר מנפיקים תכנית שותפים מוגבלת למאה חמישים וחמשה שותפים בשליחותם הנאמנה. כאן אתם נכנסים לתמונה – אמצו לכם מטייל, קחו על עצמכם יום, חג או שבת, סייעו לפעילות והיו שותפים. שותפים אמתיים.

כשאני שואל את מנדל והדר מה הכוונה בשותפים, הם מספרים שיש להם תכנית מיוחדת למי שיהיה שותף שלהם בפעילות, יסייע למטיילים הרבים ויגדל אתם. "קודם כל הם יהיו חלק מהמשפחה שלנו ושותפים בזכויות הרבות. בנוסף, אנחנו נתייחס אליהם כמו שותפים ממש, נהיה אתם בקשר ונעדכן אותם על ההצלחה שהכסף שלהם מביא. הם ידעו טוב מאד מה הכסף שלהם עושה בשותפות הזו ומה ההשקעה שלהם הניבה באתר מיוחד שייפתח לשם כך".

לסיכום, כאשר אתם, הילדים שלכם, החברים או החברות מגיעים לקיקולקר, יש בית אמיתי שמחכה לכם. משפחה שאוהבת אתכם, מהווה עוגן ומעניקה הרגשה של בית גם בחו"ל. יש לכם על מי לסמוך, ביתם פתוח לכל. היו שותפים בשותפות אמת.

לחצו כאן או התקשרו ל- 050-75-770-75. הם ממתינים לכם 🙂

אין לכם מושג כמה נכנסתם לנו ללב וכמה יוצא לנו לדבר עליכם! כשעזבנו את בליז הבטחתי לעצמי שחצי המשכורת שראשונה שלי הולכת אליכם! וגם כשהיינו בעוד מקומות ופגשנו עוד אנשים זה לא עבר לנו! בליז הייתה אחת החויית הכי טובות מטיול והרוב בזכותכם ! אני אלך לבנק לסדר את הכרטיס שלי השבוע וב"ה גם בהמשך כשיהיה לנו נמשיך לתת אתם מבחינתנו מלכים בדרך! אוהבים ומעריכים מיליון

רני ואדר❤

שתפו 🙂

אז.. מה החלק שלך בעוגה?

20180309_073843

בחר לך תכנית שותפות משלך

באמצעות תרומה חדשית קבועה

ניתן גם באמצעות תרומה חד פעמית שתתקבל באהבה

יהלום הוא מינרל קשה המורכב מפחמן בלבד ונחשב לנקי ומושלם כאשר הוא שקוף לחלוטין.

היהלום הוא הקשה והמבריק שבמינרלים: דרגת הקושי שלו היא 10 – דרגת הקושי הגבוהה ביותר של חומרים בטבע. היהלום נחשב לאוצר טבע והוא ראש וראשון בין אבני החן. למרות השימושים הרבים של היהלום בתעשייה הוא מוכר בעיקר בשל השיבוץ שלו בתכשיטים.

היהלום נוצר בעומק האדמה בעומקים של כ-150 ועד 250 קילומטרים ובטמפרטורות של כ-1000-1200° צלזיוס. תנאים אלו שוררים במעטפת כדור הארץ מתחת ליבשות העתיקות ביותר, כמו למשל בדרום אפריקה, סיביר, מערב קנדה או ברזיל.

מרגיש ששותפות יהלום מדברת אליך? לחץ כאן

טאפייט הוא מינרל נדיר במיוחד שנמצא לראשונה בשנת 1945.

בגלל שהוא כה נדיר, הוא משמש אך ורק לצורך אבני חן.

שותף טאפייט מתלבש עלייך? לחץ כאן

פלטינה היא מתכת מעבר לבנה-כסופה המשתייכת לקבוצת הפלטינה. משקלה הסגולי של הפלטינה גדול מאוד, ורק 2 יסודות אחרים בטבלה המחזורית יותר כבדים ממנה – אוסמיום ו-אירידיום. גם כשנחשפת לאוויר, פלטינה עמידה מאוד בפני קורוזיה, היא לא מתחמצנת אפילו בטמפרטורות גבוהות.

הפלטינה משמשת לייצור תכשיטים יוקרתיים. מחירה גבוה ועולה לפעמים עד פי 2 ממחירו של זהב, כך שהתכשיטים המיוצרים מפלטינה הם מהיקרים בעולם. שימושיה האחרים הינם בכימיה (הפלטינה מסוגלת לזרז תגובות כימיות רבות), ברפואה (בייצור כתרים לשיניים ובייצור תחליפים לעצמות שניזוקו), באלקטרוניקה (לייצור מגעים חשמליים) ובציוד מעבדה.

פלטינה עושה לך את זה? לחץ כאן

אם אתה מייסד – הלב שלך לא מפסיק לפעום בקצב של מנדל והדר בשליחות.
מייסד הוא אדם שמוסד השליחות – בית חב"ד קיקולקר שבבליז חשוב לו והוא מרגיש ממש חלק בלתי נפרד מהשליחות הנפלאה של מנדל והדר.