קצת הסטוריה

בשנים האחרונות רווחים ימי השותפות – הקמפיינים – השונים שמקיימים מוסדות חב״ד ברחבי הארץ והעולם. שם דבר של גיוס כספים שנוצר בשנים האחרונות כחלק מטרנד גיוס ההמונים׳ שנוצר בעשור האחרון, בו ההמון תומך ברעיון מסוים ומביא לביצועו.
בבסיס, רעיון גיוס המונים הוא חלק מתהליך פסיכולוגי-שיווקי, שנועד לבצע מעין סקר שוק לביקוש שיהיה למוצר שלך, באם ההמונים היו תומכים בהמוניהם, כנראה שהמוצר באמת שווה את ההוצאה שלו. בפעולה הזו נחסך מיזמים רבים הצורך לבצע סקרי שוק שונים, גיוס משקיעים, שיווק אגרסיבי. היזם מעלה את הרעיון שלו לאתר שבוחר ומשם, באמצעות פרסום בפייסבוק, וואטספ, חברים ומשפחה הדרך קצרה להבנה מה השוק חושה על המוצר שלך.
והמוצר? כל מוצר, יכול להיות רעיון למשהו מהפכני שישנה את העולם, ועד פילנתרופיה למטרות צדקה וחסד.

ההסטוריה היהודית
אם ידעתם או לא, מסתבר שאי שם, כבר בראשית המאה ה-19, תמכו יהודים בהוצאת ספרים עוד טרם הוצאתם לאור, תוכלו לעיין בויקיפדיה ולקרוא גם על זה.
אז בעצם הקמפיינים או ימי השותפות לגיוס המונים אינם משהו של השנים האחרונות, הוא היה שם מאז ומעולם. רק השיטות התפתחו. תתרום שקל נקבל ארבעה שקלים, אנחנו בלחץ של זמן, זה הכל או כלום. וזה עבד. עבד כלכך טוב עד שלהרבה זה נמאס. וגם כאשר גדולי המומחים אומרים ש״זהו – חב״ד גמורים מתרומות״ – עדיין תורמים בימי שותפות, בעשרות ומאות אלפים. זה לא מפסיק ואת הלימון הופכים ללימונדה.
פה ושם צצים רעיונות חדשים, איך למשוך את האנשים, חדשות לבקרים. מתנות, הגרלות, תמורות, גשמיות ורוחניות. לעיתים רוב הקמפיינים וימי השותפות שכחו את ה״תן – תקבל״, אבל התקופה מוכיחה את עצמה. והמומחים אומרים ש״תן-תקבל״ יעבוד, אז גם זה מצטרף ומתגבר. עד שיבוא מומחה חדש ויגיד אחרת, הגלגל יתגלגל. ימי השותפות יימשכו והפתרון הקל של גיוס כספים יגיע ליעדו, אם באמת או בכאילו, רק המגייסים יודעים את שעומד מאחרי הקלעים. לחלק חשוב מה כולם רואים, ואחרים שמחים ממה שהם מקבלים ומתקדמים הלאה בחיים.

פסיכולוגיה של של שליחות
תכלס, גיוס המונים וכל מה שעומד מאחריו הוא תהליך שעובד על הפסיכולוגיה של שני הצדדים, המגייס והמגויס. בכל תהליך גיוס ומימון, יש שני צדדים למטבע. שניהם רוצים להצליח, או להיות שותפים במשהו מצליח. כשמדובר על מוסד חב״די וחסידי חב״ד, שניהם רוצים לעשות שליחות ולהיות שותפים בשליחות. שניהם רוצים לעשות נחת לרבי – המשלח.
כבר הרבה זמן שאני רוצה לכתוב את המילים הללו, מתחילת מה שקראת ועד הסוף, כנראה שהיום, ערב חג פורים, זה הזמן הנכון בו רצתה ההשגחה הפרטית שהמילים יצאו לאור וייכתבו, ואולי גם יסייעו לשליח אחד, שניים או יותר וחסיד זה או אחר.

תקנה ידע, בזמן או בכסף
אם מדברים על גיוס כספים, הרי שבשוק נמצאים אנשים רבים שיכולים ללמד כל שליח על גיוס כספים. ישנם מומחים מדרום הארץ ועד צפונה, ובעיקר במרכזה, וגם בכל יבשת,ֿ שיכולים ללמד כל אחד מאיתנו על גיס כספים. הם לא רק יכולים, הם גם רוצים. הדרך ללימוד שיטת הגיוס עולה כסף, כסף רב. ובצדק. האנשים הללו עבדו קשה, למדו, גייסו, וללוות אנשים שרוצים וחפצים ללמוד שווה זמן וזמן, כמו שאומרים, שווה כסף. ויש כסף שתוכל לחסוך, אם בקריאה של הידע שאגיש לך, או בשיחות שתקיים עם אנשים שכבר קיימו גיוסים, למדו, השקיעו כסף וזמן בתהליך.
אני כותב את המילים הללו כדי לנסות ולעורר בך איזשהו עניין להבנה כוללת יותר של גיוס כספים, קצת יותר מ׳איך אני משיג תורם וגורם לו לתרום לי׳, אלא איך, לשיטתי, צריך להתנהג בכל הנושא של כספים, ולא, לא רק בגיוס שלהם, אלא גם בשימוש בהם.

שתפו כל אדם שכלים אלו יכולים לסייע לו להצלחה!

עין טובה – הרב גרוזמן

פודקאסט שליחות נועד להעביר מידע בגוף ראשון משלוחי הרבי אל כלל השלוחים הפועלים בעולם. בפודקסאט מספר 2 פגשנו את הרב גרוזמן, שליח הרבי לראשון לציון.

קרא עוד »

תן בלבנו שנדע לומר על מה שהצלחנו

 לא בשמיים היא: תכנית עבודה לחודש החגים בימים אלו שלוחים רבים ממקדים את מרב תשומת לבם בהכנות אחרונות לקראת חודש החגים. תקופה עמוסה במשימות גשמיות

קרא עוד »

צוות בצוות עשויה

בניית צוות עבודה למוסד השליחות אנו מתקדמים צעד אחר צעד בהקמת מוסד השליחות שלנו. הגדרנו את קהל היעד, שזהו הצעד היסודי והחשוב ביותר, בנינו חזון,

קרא עוד »

לא די לראות. יש לעשות.

במאמר הקודם למדנו איך לכתוב את חזון השליחות שלנו, ועכשיו אכן יש לנו חזון והוא מודפס יפה באותיות מאירות עיניים וצבעוניות מולנו. אנו מתבוננים בו

קרא עוד »
×
הי :)
אשמח לשמוע ממך..
שינוי גודל גופנים