מנהל – הגיע הזמן שתפסיק

מנהל – הגיע הזמן שתפסיק

  • בסיום המאמר מובא מסמך יישומי להעצמת המנהיגות שלך

אם אתה מנהל, אז הגיע הזמן שפשוט תפסיק לנהל. תעזוב את כל המשימות הדחופות, צא מהאחריות שלך ותתחיל להנהיג. תנהיג את הארגון שלך, תוביל אותו לעבר ההצלחה הגדולה, יחד עם כל צוות העובדים שלך והקהילה הענפה איתה אתה פועל.

זה לא סוד – ניהול היום הוא משהו שכל אחד רוצה לעשות. באוניברסיטאות הצמידו לכל תואר שני את המילה “וניהול”, העיקר שעוד ועוד סטודנטים ילמדו מקצוע שייתן להם תחושה שאו-טו-טו הם הולכים לנהל. בעולם, כל אחד רוצה להתקדם לעבר התפקיד הבא. הדור של היום שונה מהדור הקודם, אין קביעות בעבודה וכל הזמן רוצים לשנות – אווירה, מקצוע, חוויה חדשה. להתקדם, כולם רוצים להתקדם.

הגיע הזמן לעבוד. לצאת מההרגלים ולהפסיק לנהל. כן פשוט ככה, הניהול היום זה כבר לא זה. היום אנחנו זקוקים לניהול אחר – ניהול מנהיגותי. שום רעיון לא יתגשם אם לא תעבוד בשביל להגשים אותו.

הופה. פה תפסת אותי. מה זו מכבסת המילים הזו ניהול מנהיגותי. תעזוב אותי בשקט ותן לי להמשיך בשגרת יומי – יש הרבה פעילות לקיים וכספים לגייס. אז זהו – שלא. זו לא מכבסת מילים, זו מציאות. הגיע הזמן לשינוי.

אני לא מחדש כאן כלום. השינוי הזה כבר מתרחש בעולם בעשרות השנים האחרונות, ורק הולך ומתגבר. מה שנשאר זה שתצטרף לרעיון, ותיישם ניהול מנהיגותי אצלך בארגון.

שינוי תפישת עולם

המפתח להצלחה שלך ושל הארגון שלך טמון בך. לא תרצה להשתמש בו?

למה – כי זה ישנה את כל תפישת עולמך, את כל ההצלחה שלכם. זה יוציא אותך מהתקיעות ויוביל אותך להצלחה אישית וסביבתית מעבר למשוער. זה פשוט ישנה אותך.

אז מה נדרש ממך לעשות? להתחיל לתרגל שינוי תפישתי. ההנחה הרווחת היא כי ניהול זה פשוט לקום בבוקר, להדליק את האור, לבדוק איפה העובדים, לשלם להם משכורות, לגייס עובדים, לפטר, ללכת לבנק ולקחת הלוואות, לחיות בלחץ מתמיד של הסביבה, העבודה, המשפחה, החברים. כולם-כולם לוחצים עליך לעשות דברים. בית חב”ד – כי אתה הקמת אותו ואתה שליח. המשפחה – כי אתה חוזר לביתך עייף, עמוס וייגע. התורמים לא תורמים והקהילה מלאה בדרישות. העובדים תמיד באים בתלונות ושום דבר לא מספיק. אתה כבר לא רואה כלום. אולי רופא בקרוב – כי כאב הראש הזה כבר מציק ולא חולף.

די לדבר, תן לי משהו מעשי

אם המטרה שלך כבר מוגדרת, אז הכל הרבה יותר פשוט. אחרת עצור לרגע ותגדיר אותה – מה אתה רוצה להשיג בעסק שלך? מה תכלית הקיום שלך?

בא נדבר בכנות, אף אחד לא לוחץ עליך. אתה היחיד שחי בחיים שלך, כולם שותפים שלך שיכולים לעזור לך. הבחירה אם לתת להם להחליט בשבילך או לבחור להחליט בעצמך נמצא בידיים שלך.

חוץ מזה, אל תברח מאחריות. אתה אחראי על כל דבר שמתרחש בחיים שלך. הכל תוצאה של בחירה חופשית, מה שעשית אתמול משפיע על היום ומה שתבחר לעשות היום ישפיע על היום והמחר. תבחר לשנות, תבחר בטוב – עבורך ועבור הארגון שלך. עבור המשפחה שלך והתורמים. עבור הקהילה שלך והמטרה שלשמה אתה כאן.

והנה זה בא: אל תהיה קרבן. אל תבחר לתת לאחרים לבחור בשבילך ואז להגיד שהם אשמים. תבחר לשנות וקח אחריות. תחליט שכל דבר שאתה מרגיש שכופים עליך – אתה משנה מהיום. לא עוד.

היה יוזם. גם בחירה ולקיחת אחריות לא מספיקות לבדן. תיזום פעולות. תיזום תקשורת עם אנשים, תורמים וקהילה. תיזום הצעות ורעיונות לשימור ושיפור הארגון שלך, בהחלטות, בכספים, בפעילות ובתקשורת. רוצה בעוד דברים? וואלקם. זו החלטה ובחירה שלך.

אסוף את עצמך, בתושייה רבה השתמש בכל הכוחות שלך, הנהג את הארגון שלך ואת עצמך להצלחה המיוחלת. הגדר מטרות ותבחר לנהל נכון את הארגון שלך. תבחר ותקבל החלטות. קח אחריות ותלמד מההצלחות והכישלונות. תיזום עוד ועוד והתושייה שלך תסייע לך להגיע לפריצת גבולות והרבה הרבה הצלחות. הגיע הזמן שתפסיק לנהל. תתחיל להנהיג.

בלחיצה כאן תוכל להוריד קובץ העצמה מנהיגותי ליישום הנאמר ולהצלחה אישית ושל העסק שלך

להרשמה לניוזלטר שלנו, השאירו מייל כאן

תודה על הרשמתך

שתפו כל אדם שכלים אלו יכולים לסייע לו להצלחה!

תכנית עבודה אישית לשנה מוצלחת יותר

התחדשות למרות הכל

הקורונה הוכיחה שעבודה מתוכננת לא תמיד מצליחה, עובדה. זו אמירה ששמעתי מספר פעמים בתקופה האחרונה, עם ההכנות שלי ושל הלקוחות שלי לשנה הבאה עלינו לטובה.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
שלחו לנו הודעה
1
כאן יוצרים קשר ומתקדמים
רוצים להצליח יותר?
לחצו ונתקדם