קיום ימי שותפות #פרק שני

קיום ימי שותפות #פרק שני

טוב לראות אותך שוב!

במאמר הקודם עברתי מעט על הרקע הכללי של גיוס הכספים ועסקתי במבוא לתפיסתי האישית בנוגע לגיוס כספים.

היום אסקור את השלב הראשון בתהליך הגיוס – שלב התכנון.

לכסף אין רגליים, אנחנו מוליכים אותו

אם נתחיל מהתחלה, ולעולם אי אפשר, שכן הטקסט הזה נמצא כבר עמוק עמוק אחרי מילים רבות, בשביל לגייס כסף, אתה אמור לדעת איזה שימוש ייעשה בכסף. לאיזו מטרה, או לאילו מטרות ישמש הכסף אותו תגייס. 

כבר ראיתי גיוסים רבים, החל בעשרים אלף שקל וכלה במליוני דולרים. כל אחד מציע סכום, דורש כספים רבים, מפעיל לחץ עצום. וראיתי גם שהכסף לא מספיק למטרה. שהגיוס לא היה קצה קצהו של ההוצאה האמתית. זורקים סכום, מעריכים מה אפשר לגייס ומגייסים. לא, אני לא אומר שזה פסול. אני כן אומר שצריך לחשוב טוב טוב למה ישמש הכסף לפני שמגייסים אותו.
בהבנה שלך לשם מה יגויסו הכספים, אתה עושה לעצמך סדר אישי ומבין למה אתה צריך כסף ומה הסכום האמתי הנצרך לגיוס. מאחר שאתה יודע באמת מהו הסכום שאתה צריך ולמה הוא ישמש, אתה גם יכול גם לספר לתורמים הפוטנציאליים שלך מה ייעשה הכסף שלהם.

אותי באופן אישי יעודד לדעת מה ההשקעה שלי עושה. ממש כמו שאנחנו מחפשים השקעה טובה בתכנית חסכון, במניות או בנדל״ן. הכסף שלנו מעניין אותנו וגם בצדקה, נעדיף תמיד לתרום למשהו שייתן לנו תמורה טובה. ובזכות הסיבה הזו חשוב שגם אתה וגם התורמים שלך ידעו מה אמור הכסף לעשות לאחרי שיתרמו אותו.

בלוף ההצלחה

נניח ואתה צריך לגייס מליון דולר. בפועל גילית שתוכל להשיג ביום שותפות ״גג״ מאה אלף דולר. מה תעשה עם עוד תשע מאות נוספים, איך תגייס אותם, מאיפה תביא אותם. תספר לתורמים שלך שגייסת אותם באמצעות מאצ׳רים מבלי שבאמת יש או שבאמת תגייס אותם או שלא תגייס בכלל ותחכה לשעת כושר חדשה?
נניח והחלטת ליישם את יום השותפות. גייסת מאה ועשרים אלף, כי היה סיבוב בונוס וכולם רצו להיות שותפים אתך בהצלחה. מה תעשה אתם? תתחיל לבנות בניין כשאין לך את הכסף לסיום שלו? עזוב בניין, נגיד והתרמת לפעילות בית חב״ד. בהערכה גסה חשבת שחמישים אלף דולר מספיקים. קיימת יום שותפות וגייסת שישים אלף דולרים. כבוד גדול. בחג הקרוב היה לך ה-מ-ו-ן כסף ולכן עשית ארוחות כיד המלך, היו תשורות נאות מהחג, אותן קיבלו המשתתפים. נגמר החג ואתה מוצא את עצמך במצב שבו משישים אלף דולר נשארו לך בקושי עשרים. לך תחשוב על מה הוצאת אותם. וכאן אני מחזיר אותך להתחלה.

תכלס תתמקד, תציב מטרה
השאלה לאיזו מטרה הכספים ישמשו תביא אותך לכמה תובנות חשובות. הראשונה, כמה כסף אתה באמת צריך לגייס. השניה, בהנחה וכל הכסף גויס, לדעת כמה אתה מקצה לכל פעילות. האם הכסף למטרה אחת או ליותר, רק לחג או גם לשכירות ולפעילות בחודשים שאחרי. השלישית, במידה ולא גייסת את כל הסכום, מהם סדרי העדיפויות שלך בשימוש בכספים בשימוש בכספים שכן גויסו כדי שתוכל להצליח בטווח הארוך ולא רק בנקודה בודדת.

גיוס חד, לא חד פעמי

בא נבין רגע משהו, אתה לא מגייס את הכספים כי בא לך לגייס רק עכשיו. אתה רוצה, בין אם במודע או בתת מודע, לגייס כספים שוב ושוב ושוב, להראות שאתה מצליח בפעילות שלך ואולי גם שילמדו ממך בתי חב״ד נוספים. אנשים אוהבים הצלחה, לכן יהיה לך קל יותר אם תראה להם שאתה מצליח ופועל. והצלחה אפשר להראות בפועל ממש, שהכסף שלהם עושה פעילות, ולפעמים שהכסף שלהם עושה עוד כסף.

מעשה בפועל
אז בצעד הראשון שלך, תחשוב טוב טוב מהן המטרות של הכספים וכמה כסף המטרות האלו דורשות. לאחר מכן, תסדר לעצמך סדרי עדיפויות, כך תוכל, אם תרצה, לספר גם לאנשים שאתה מתרים מהן המטרות שלך וסדרי העדיפויות. אנשים אוהבים לדעת שאם הם תורמים כסף, משהו ט-ו-ב נעשה אתו (ואני אחזור על זה עוד הרבה פעמים) משהו טוב שהם נהנים ממנו. תוכל גם להחליט לבנות רק קומה ראשונה בבניין, לסיים את הצעד הראשון, לפרסם הצלחה בצעד קטן ולבקש שוב השתתפות בהצלחה להתקדמות בצעד הבא. אנשים אוהבים צעדים קטנים שמיושמים, מאשר צעדים גדולים שהאור רחוק מהם. ואין להאריך בדבר המצער.
אחרי שהבנת את המטרה, כמות הכסף הנדרשת ליישומה ומהן סדרי העדיפויות, תוכל להתחיל לגשת לתכנון ימי השותפות.

על מנת להוריד את המאמר למעשה בפועל, מצרף לך כמה משימות שיביאו להצלחתך:

  1. תחליט על מטרה
  2. תקבע יעדים וסדרי עדיפויות לשימוש בכספים
  3. תיישם את הצעדים בהתאם לסדרי עדיפויות
  4. תציג הצלחה ותתקדם

 

בהצלחה!

שמואל

להרשמה לניוזלטר שלנו, השאירו מייל כאן

תודה על הרשמתך

שתפו כל אדם שכלים אלו יכולים לסייע לו להצלחה!

יט כסלו מתוכנן ומצליח #פרק ב

בהמשך למאמר הקודם בנושא, בחלק זה של תכנית העבודה לתכנון וארגון אירוע י”ט כסלו אנו מתכננים את המשאבים הנחוצים לנו לביצוע האירוע. עם זאת שהתכנון

קרא עוד »
תכנית עבודה אישית לשנה מוצלחת יותר

התחדשות למרות הכל

הקורונה הוכיחה שעבודה מתוכננת לא תמיד מצליחה, עובדה. זו אמירה ששמעתי מספר פעמים בתקופה האחרונה, עם ההכנות שלי ושל הלקוחות שלי לשנה הבאה עלינו לטובה.

קרא עוד »
פעילות לג בעומר מוצלחת

פעילות לג בעומר מוצלחת – יותר

במאמר זה נסקור את כלי העבודה העומדים לרשותנו בשלבי התכנון, הביצוע והסיכום של הפעילות ואיך אפשרי להורידם ממחשבה לדיבור ולמעשה, כך שיביאו אותנו להצלחה. הנושאים

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
שלחו לנו הודעה
1
כאן יוצרים קשר ומתקדמים
רוצים להצליח יותר?
לחצו ונתקדם