שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

לא מגיע לי מענק עבודה לעצמאים, ואני שמח מזה!

גם ובמיוחד עכשיו, עבודה מתוכננת מצליחה יותר. ואני שמח שאני לא זכאי למענק, למרות שהייתי שמח מאד לקבל כזה. אני לא מליונר או עשיר, אלא אדם שנדרש ליצירתיות ועבודה מאתגרת גם בימי כאלו כדי לתכנן בהתאם להתפחות הנוכחית ולתת מענה תואם ללקוחות שלי, שמבחינתי אני חלק מהם ורוצה להצליח יחד אתם גם בימים אלו.

 (ומודע לזה שזה הולך להרגיז אחדים מכם, אז אנא, תקראו עד הסוף).

אז למה אני שמח מזה? באופן כללי, לדעתי, ההתערבות של הממשלה בכלכלה צריכה להיות מינורית. כל התערבות של המדינה, לטוב ולרע יוצרת נזק לעסק וליזם שהקים אותו. הסיבה היא פשוטה: כל כסף שאנחנו מקבלים ללא עבודה גורם לנו לניוון של שרירי היזמות, הנועזות והפריצה קדימה.

יש גישה של יועצים לכלכלת המשפחה שגורסת "שונא מתנות יחיה", מי שמתרגל לחכות למתנה מההורים, חברים, משפחה, גמול מהעסק וכדומה כדי לקנות משהו לבית, רהיט או צעצוע, מנוון את יצר היצרנות שלו. לכן מניחים כלל של: לא משתמשים בכספי מתנות. כל מה שרוצים לקנות קונים מכסף שמייצרים בעצמנו.

וזה עובד! הגישה הזו מחייה אנשים, גורמת להם להציב יעדים ולהשיג אותם (רואה זאת אצלי ואצל משפחות ועסקים שאני עובד אתם).

נחזור לענינינו. כאשר בעל עסק בתקופה הזו בונה על המענק של המדינה הוא אומר לעצמו שעכשיו אי אפשר לעבוד, אי אפשר להביא כסף וזהו. לכן הוא זקוק למענק של המדינה, אחרת הוא יקרוס. באחת הוא קוטע את האחריות האישית שלו לעסק ומשליך אותה על המדינה, היא זו שאשמה במצב ואמורה לדאוג לו לפרנסה.

בראייה שלי, אותם עסקים שמסתמכים על המדינה ורוצים שהיא תקח עליהם אחריות ותדאג להם, הם גם אנשים שבזמן שגרה משליכים על המדינה את אותה אחריות. בדוח סיכום של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים לשנת 2018 מוצג כי בשנת 2017 75% מהעסקים שנפתחו – נסגרו. איך אפשר להסביר את זה?

41% מבעלי העסקים טענו שהיה אתגר שלא תלוי בהם, כמו שוק תחרותי או קושי במציאת לקוחות. (להשוואה, רק 16% אמרו שהאתגר שלהם הוא מיסים גבוהים)

סביר להניח שגם כעת אותם אחוזים בערך טוענים את אותה הטענה שהאחריות היא על המדינה, היא זו שאמורה לדאוג להם, לפרנס אותם גם כעת.

אני טוען שהאחריות היא גם בשגרה וגם בחירום על בעלי העסקים, היזמים, שהעזו לפתוח עסק ולהשקיע בו זמן, כסף ואנרגיה כדי שיצליח. רק שאיפשהו הם פספסו את נושא התכנון, היצירתיות והעבודה על השיווק. שוק תחרותי או אי מציאת לקוחות הם אתגר שאפשר לפתור אותו באמצעות מיתוג נכון, בידול וייחוד וכן שיווק לקהלי היעד שלהם, אלו שמיועדים להיות הלקוחות שלהם.

גם ובמיוחד עכשיו, עבודה מתוכננת מצליחה יותר. ואני שמח שאני לא זכאי למענק, למרות שהייתי שמח מאד לקבל כזה. אני לא מליונר או עשיר, אלא אדם שנדרש ליצירתיות ועבודה מאתגרת גם בימי כאלו כדי לתכנן בהתאם להתפחות הנוכחית ולתת מענה תואם ללקוחות שלי, שמבחינתי אני חלק מהם ורוצה להצליח יחד אתם גם בימים אלו.

ומה עם העסק שלכם? התאמתם אותו לימים האלה? התחלתם לתכנן מה אתם הולכים לעשות בתום המשבר? מוזמנים לפנות אלי ליעוץ שיסייע לכם גם בימים אלו להצליח יותר!

שבת שלום, בריאות ושמחה

שלכם,

שמואל

054-5864030

נשמח לקבל מכם תגובות, הארות,
שאלות והערות בנוגע למה שכתבנו.

אתם מוזמנים להתקשר ולהתייעץ,
בנוגע להצלחה האישית, הארגונית והעסקית שלכם –

התקשרו 054-5864030 או 055-9676023

והמייל  Advice@ODC.co.il 

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בשמחה

שתפו כל אדם שכלים אלו יכולים לסייע לו להצלחה!

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מה המקדם שלכם?

אחד האתגרים הנפוצים, בהקשר של קבלת החלטות ותעדוף משימות – הוא מה לעשות עכשיו?. אחת השיטות ששיתפתי אתכם, לפני מספר שבועות, (תוכלו לקרוא בלחיצה כאן)

קרא עוד »

צוות בצוות עשויה

בניית צוות עבודה למוסד השליחות אנו מתקדמים צעד אחר צעד בהקמת מוסד השליחות שלנו. הגדרנו את קהל היעד, שזהו הצעד היסודי והחשוב ביותר, בנינו חזון,

קרא עוד »

עבודה מתוכננת מצליחה יותר

בית למנהיגות מתפתחת
גלילה לראש העמוד
שלחו לנו הודעה
1
כאן יוצרים קשר ומתקדמים
כתוב לי בלחיצה כאן!
דילוג לתוכן