בפעם הראשונה שקניתי משקפיים, לפני יותר מעשור, המבחר בחנות בלבל אותי מאוד. אמרתי למוכרנית שהלוואי והיו רק ארבע אפשרויות ולא יותר. מי צריך את כל המבחר הזה? עד היום בכל פעם שאני הולך לקנות משקפיים חדשים אני שואל שוב את אותה שאלה. בסוף תמיד אני משקיע שעה של התלבטות, בוחר, ולא בהכרח מרוצה מהתוצאה.
גם כבעל עסק וגם כיועץ-חונך למנהלים ועסקים אני רואה את האתגר במיקוד העבודה, והבחירה עם מי ומה לפעול. אילו כישורים להציע ללקוחות ועל איזה כדאי עדיין לעבוד וללטש. עם מי אני רוצה לעבוד ואיפה לפרסם כדי שההשקעה תהיה נכונה. ושוב ושוב אני רואה שיש הרבה בחירה. שוק עצום וענק, בכל העולם, שמורכב מפרטים, ארגונים וקהילות, וכל אחד רוצה את כולם כלקוחות. כן, גם אני.
כשהלכתי את מאה המטרים של הבוקר שלי היום (כמובן שעם מסכה וכפפות, ועם כלבה כסיבה נוספת), עלתה בי המחשבה שבנוסף לכל מה שאפשר ללמוד מהמצב המיוחד הזה, גם מאה המטרים הם למידה. להתמקד, להנות מהדרך הקצרה הזו, הלוך חזור, לחרוש, לבדוק מה לא ראית עדיין ועל מה אפשר להסתכל מזווית נוספת.
זה הזכיר לי את העסק שלי ואת האנשים שאני חונך כיועץ. גם בתהליך הזה צריך לבחור בכל פעם מאה מטרים, להתמקד בהם ולבדוק אם הבנו את הצרכים שלהם מכל הכיוונים והענקנו להם את המענה הטוב ביותר. הימים האלו הם הטובים ביותר בשביל הבחינה הזו. אנחנו יכולים לדייק את עצמנו ואת מי שאנחנו רוצים לעבוד איתו. למה, מה, כמה, איך, איפה ומתי – ולהצליח יותר.
את מאה המטרים שלך כבר דייקת? אשמח שנעשה את זה יחד!
שלכם,
שמואל הראל
054-5864030