במסגרת תהליך פיתוח מנהיגות אישי שאני מעביר למנהלים, אחת הטענות הנפוצות שלהם היא שיש להם כל כך הרבה משימות, שהם כבר לא יודעים מאיפה להתחיל. לפעמים הם מוצאים את עצמם מול רשימת משימות מסודרת, בלי שום מוטיבציה להתחיל. המחשבה שאי אפשר להשיג את הכל – מקפיאה את יכולת הביצוע שלהם, והם ניגשים קודם למשימות חסרות החשיבות, רק כי הן קלות יותר.
החשש הגדול ביותר שלהם הוא לא להגשים את עצמם, ובכנות – זה גם אחד הפחדים הגדולים שלי, אני מבין אותם לגמרי. לפעמים אני רוצה להשיג קיצור דרך מגניב, כזה שיגרום לי להצליח במאה אחוז. למה לי לחכות עשר שנים של עבודה אישית, כדי להגשים את כל מה שאני רוצה? זה מה שגם הלקוחות שלי רוצים. להספיק הכל עוד היום, ובהצלחה מלאה.
אבל זה לא עובד ככה. במציאות יש שבעה ימים בשבוע. מאה שישים ושמונה שעות. בהנחה שאתם ישנים כשבע שעות בלילה, נותרו לכם מאה ועשרים שעות בשבוע. כשתחלקו את זה באופן שווה לכל ימי השבוע, יישארו לכם כשבע עשרה שעות בכל יום, לפעילויות כמו: זמן משפחה, זמן אישי, תפילה, ארוחות, קניות, לימודים ועבודה.
נראה שיש לכם מספיק זמן ביממה לשינה, עבודה ופעילויות נוספות. בהנחה שאתם ממוקדים, ויודעים מה אתם רוצים להשיג בזמן שיש לכם. אחרת – הזמן נוזל בין האצבעות.
אנשים מנסים להספיק הכל, ומרגישים שהם לא מספיקים כלום. כל הזמן נוספות משימות חדשות וחלומות חדשים, ותחושת ההחמצה רק מתעצמת. “אני רוצה לעשות כל כך הרבה דברים”, הם חושבים, “איך זה ששום דבר לא מתבצע בסוף?”
אז מה אפשר לעשות? דבר ראשון: חשוב להבין שיש לכם מרחב זמן מוגדר, בו אפשר לעשות מספר מסויים של משימות ופעילויות. לאחר שתדעו מה הזמן שעומד לרשותכם, רשמו את כלל המשימות ובחנו עם עצמכם מה יותר חשוב לכם כעת. דרגו את המשימות לפי סדר חשיבות, מה יותר חשוב ומה יכול לחכות.
מתוך ארבעים משימות לשבוע, סביר שתספיקו ליישם כעשר. וזה לא כי אתם לא יעילים, אלא כי אתם מציאותיים. יעדים ריאליים עוזרים לכם להתקדם ולהתפתח, ומצילים אתכם מתחושת פספוס והחמצה.
צריכים עזרה בתכנון ותעדוף משימות? אני תמיד כאן בשבילכם, מוזמנים להתקשר לשיחת ייעוץ.
שמואל
כמה עצות שיסייעו לכם לשמר את תחושת ההצלחה שלכם: (כמה + מה = הצלחה)
1. כמה: היו מציאותיים לגבי כמות המשימות שאתם יכולים לבצע בזמן נתון.
2. מה: הקפידו לתעדף משימות, מה שבאמת חשוב לכם – זה מה שתבצעו, במיוחד אם זה גורם לכם לאתגר.
לחצו כאן להורדת קובץ שיסייע לכם לקבל החלטה מה באמת חשוב לכם.
3. הצלחה: הסתכלו על כל משימה שכן ביצעתם כעל הצלחה. זו תמלא אתכם באנרגיה ותאפשר לכם להתקדם למשימה הבאה.