שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מהחמצה להצלחה

במסגרת תהליך פיתוח מנהיגות אישי שאני מעביר למנהלים, אחת הטענות הנפוצות שלהם היא שיש להם כל כך הרבה משימות, שהם כבר לא יודעים מאיפה להתחיל. לפעמים הם מוצאים את עצמם מול רשימת משימות מסודרת, בלי שום מוטיבציה להתחיל. המחשבה שאי אפשר להשיג את הכל – מקפיאה את יכולת הביצוע שלהם, והם ניגשים קודם למשימות חסרות החשיבות, רק כי הן קלות יותר.

החשש הגדול ביותר שלהם הוא לא להגשים את עצמם, ובכנות – זה גם אחד הפחדים הגדולים שלי, אני מבין אותם לגמרי. לפעמים אני רוצה להשיג קיצור דרך מגניב, כזה שיגרום לי להצליח במאה אחוז. למה לי לחכות עשר שנים של עבודה אישית, כדי להגשים את כל מה שאני רוצה? זה מה שגם הלקוחות שלי רוצים. להספיק הכל עוד היום, ובהצלחה מלאה.

אבל זה לא עובד ככה. במציאות יש שבעה ימים בשבוע. מאה שישים ושמונה שעות. בהנחה שאתם ישנים כשבע שעות בלילה, נותרו לכם מאה ועשרים שעות בשבוע. כשתחלקו את זה באופן שווה לכל ימי השבוע, יישארו לכם כשבע עשרה שעות בכל יום, לפעילויות כמו: זמן משפחה, זמן אישי, תפילה, ארוחות, קניות, לימודים ועבודה.

נראה שיש לכם מספיק זמן ביממה לשינה, עבודה ופעילויות נוספות. בהנחה שאתם ממוקדים, ויודעים מה אתם רוצים להשיג בזמן שיש לכם. אחרת – הזמן נוזל בין האצבעות.

אנשים מנסים להספיק הכל, ומרגישים שהם לא מספיקים כלום. כל הזמן נוספות משימות חדשות וחלומות חדשים, ותחושת ההחמצה רק מתעצמת. "אני רוצה לעשות כל כך הרבה דברים", הם חושבים, "איך זה ששום דבר לא מתבצע בסוף?"

אז מה אפשר לעשות? דבר ראשון: חשוב להבין שיש לכם מרחב זמן מוגדר, בו אפשר לעשות מספר מסויים של משימות ופעילויות. לאחר שתדעו מה הזמן שעומד לרשותכם, רשמו את כלל המשימות ובחנו עם עצמכם מה יותר חשוב לכם כעת. דרגו את המשימות לפי סדר חשיבות, מה יותר חשוב ומה יכול לחכות.

מתוך ארבעים משימות לשבוע, סביר שתספיקו ליישם כעשר. וזה לא כי אתם לא יעילים, אלא כי אתם מציאותיים. יעדים ריאליים עוזרים לכם להתקדם ולהתפתח, ומצילים אתכם מתחושת פספוס והחמצה.

צריכים עזרה בתכנון ותעדוף משימות? אני תמיד כאן בשבילכם, מוזמנים להתקשר לשיחת ייעוץ.

שמואל

כמה עצות שיסייעו לכם לשמר את תחושת ההצלחה שלכם: (כמה + מה = הצלחה)
1. כמה: היו מציאותיים לגבי כמות המשימות שאתם יכולים לבצע בזמן נתון.
2. מה: הקפידו לתעדף משימות, מה שבאמת חשוב לכם – זה מה שתבצעו, במיוחד אם זה גורם לכם לאתגר. 
לחצו כאן להורדת קובץ שיסייע לכם לקבל החלטה מה באמת חשוב לכם.
3. הצלחה: הסתכלו על כל משימה שכן ביצעתם כעל הצלחה. זו תמלא אתכם באנרגיה ותאפשר לכם להתקדם למשימה הבאה.

נשמח לקבל מכם תגובות, הארות,
שאלות והערות בנוגע למה שכתבנו.

אתם מוזמנים להתקשר ולהתייעץ,
בנוגע להצלחה האישית, הארגונית והעסקית שלכם –

התקשרו 054-5864030 או 055-9676023

והמייל  Advice@ODC.co.il 

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בשמחה

שתפו כל אדם שכלים אלו יכולים לסייע לו להצלחה!

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מנהל – הגיע הזמן שתפסיק

בסיום המאמר מובא מסמך יישומי להעצמת המנהיגות שלך אם אתה מנהל, אז הגיע הזמן שפשוט תפסיק לנהל. תעזוב את כל המשימות הדחופות, צא מהאחריות שלך

קרא עוד »

צוות בצוות עשויה

בניית צוות עבודה למוסד השליחות אנו מתקדמים צעד אחר צעד בהקמת מוסד השליחות שלנו. הגדרנו את קהל היעד, שזהו הצעד היסודי והחשוב ביותר, בנינו חזון,

קרא עוד »

עבודה מתוכננת מצליחה יותר

בית למנהיגות מתפתחת
גלילה לראש העמוד
שלחו לנו הודעה
1
כאן יוצרים קשר ומתקדמים
רוצים להצליח יותר?
לחצו ונתקדם
דילוג לתוכן