“אני לא מאמין שאיחרתי” סיננתי לעצמי כשהגעתי לאוטו. הלקוח כתב לי שהוא מוכן לפגישה ורק מחכה שנתחיל.
באותו יום הייתי בטיול משפחתי. כיון שבזמן משפחתי אני מקפיד להיות מנותק ממכשירים ומחובר למציאות, השארתי את הטלפון באוטו.
חיכיתי עם השיתוף כדי שלא אתרץ תירוצים אלא אקח אחריות ונתקדם לעשייה. כשעבר די זמן, שיתפתי אותו בסיפור כדי שנוכל ללמוד ממנו.
בדרך כלל אני מגיע למפגש לפני שעת ההתחלה. “חשבתי שהתבלבלתי ביום או שקרה לך משהו” סיפר לי.
תארו לעצמכם מה היה קורה אם הייתי תמיד מאחר – האם ההתנצלות היתה מתקבלת והיינו יכולים להמשיך במפגש באופן מקצועי?.
כשאתם מגלים שעשיתם טעות או שמישהו בסביבה שלכם (איש צוות, ספק, לקוח, עובד, מנהל, בן משפחה וכו’) טעה, התעסקו במה אפשר לעשות עכשיו כדי להתקדם.
אל תתעסקו ב”למה זה קרה?” כיון שאת הסיבה לטעות תוכלו לספר או להסביר בהמשך, אחרי שלקחתם אחריות, התקדמתם והצורך בתירוצים התפוגג.
ספ”א – שלשה טיפים ללקיחת אחריות מקדמת:
1. סליחה. גם הסברים אמיתיים ונכונים יישמעו כתירוצים, התנצלו בקצרה והתקדמו לפתרון.
2. פתרון. התמקדו במה אפשר לעשות כרגע שיביא למצב טוב יותר.
3. אחריות. קחו אחריות ולמדו להבא מה אפשר לשפר כדי שבפעם הבאה תהיו טובים ונכונים יותר.
גם כשאתם לוקחים אחריות ומתקדמים לעשייה, שימו לב שאתם לומדים מהטעות ומשפרים את עצמכם להבא.
התנצלות פעם אחר פעם לא תקדם אתכם גם אם תקחו אחריות ותתקנו אותה מיד.
לעומת זאת, אם בדרך כלל אתם אחראים ומתישהו טעיתם – יבינו אתכם.