אחרי שהבנת מה השירותים והערך שיש לך להציע, ואיזה דרך נכונה לך כהתחלה – אפשר להתחיל לחפש את המקום שיזכה לקבל את השירותים והערך מהמותג שלך.
לאתר מעסיקים או לקוחות זה בעצם אחת הפעולות שחשוב מאד לעשות. חשוב להבין שחלק מהפעולות שיתבצעו בזמן הזה יביאו לתוצאות בזמן הקרוב ותוצאות נוספות יבואו בעתיד – בטווח הארוך. בכל אופן, חשוב לעבוד כל הזמן על איתור לקוחות ומקומות עבודה.
בעצם, זה המשך ישיר של מיתוג אישי. כי כשיש הבנה יודע מה יש לך להציע, אפשר להבין למי זה מתאים – לאיזה סוג של לקוח או לקוחות השירותים שלך יכולים להתאים, ואיפה הם נמצאים.
בשלב הזה, כדאי לספר לכל העולם שאתם מספרים לקוחות. לא חובה להגיד דווקא שאתם מחפשים לקוחות, אלא אפשר לשתף בשירותים שלך ושאם מכירים מישהו שיכול להעזר בערך שלך שיפנו אליך וכו׳.
בשולחן השבת, בארוחות משפחתיות, במפגשים עם חברים, בשיחות מסדרון – בכל מקום – חשוב לחפש איפה אפשר להכניס את המשפט ״אם אתה מכיר מישהו שיש לי יכולת לסייע לו, אשמח שתפנה אותם אליי״.
דרך חכמה מאד בימים אלו היא לפרסם ברשתות החברתיות (לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, וואטספ סטטוס וכו׳) טיפים, מאמרים קצרים ועניינים נוספים שמביאים ערך ללקוחות הפוטנציאליים.
יש הרבה קבוצות פייסבוק, כמו: לשאול יועץ ארגוני, ועוד כל מיני קבוצות עם המילה יועץ ארגוני, חשוב לשתף בהן את הערך שלך. גם אם השיתוף יהיה של תוכן שכתב אדם אחר, זה עדיין יסייע לך בתהליך השיווק העצמי שלך.
בנוסף, אפשר להתנדב בכל מיני ארגונים ועמותות שאחר כך יאפשרו לך לבקש מהם המלצות ולהגיד שהיית שם בהרצאה/סדנא/ייעוץ. זו גם דרך שיווקית, שנדבר עליה כשנגיע לנושא התמחור.
שאלות הכוונה:
- להכין רשימה של עשרה לקוחות או מקומות עבודה שנמצאים בתחום שהגדרת לעבודתך ביעוץ.
- לכל אחד מהם יש לרשום איפה לדעתך הוא נמצא, פיזית ודיגיטלית.
- מי מהמעגלים הקרובים אליך יכול לקשר אותך לאחד מהלקוחות שכתבת?
- לספר לכל העולם – כל העולם – על עבודתך ביעוץ והרצון שלך במקום להעניק לו את הטוב הזה
בהצלחה 🙂