שיחת טלפון ראשונה
אז הגיעה שיחת הטלפון הראשונה, ההתרגשות והפחד בשיאם. מה ישאלו, מה לענות, מה יש לי לתת וכו׳.
חשוב לדעת שהפחד הזה קיים אצל יועצים רבים, ותיקים וחדשים כאחד. יכול להיות שהסיבה היא תסמונת המתחזה, או השפעות סביבתיות ותפישתיות אחרות.
בכל אופן, אם פעלת לפי שני השלבים הקודמים, סביר שהמוכנות שלך לשיחה הזו גבוהה.
לכל שיחת טלפון שכזו מומלץ להתכונן עם דף ועט. לעשות מעין טבלה ולרשום לעצמך: מה, למה, איך.
לפני השיחה, לרשום:
מה – במה יש לך נסיון וידע, במה היו לך הצלחות.
למה – מה יש בלקוח הזה שיכול לעניין אותך (אפשר לבדוק עליו באינטרנט).
איך – לדמיין איך תיראה השיחה. מומלץ להזכר בסיטואציות שבהם היית מעולה ולהשליך את התחושה על השיחה העתידה.
בנוסף, תוך כדי השיחה חשוב למלא את הנקודות שהלקוח משתף אתך. אפשרי בצורה הבאה:
מה – כאן רושמים נקודות שהלקוח מעלה כמו: הצוות לא מקשיב לי, הרבה צעקות ברקע, חוזר על המילה הם, מדבר הרבה על מקום העבודה הקודם שלו וכו׳.
למה – כאן רושמים את הסיבות ללמה התקשר, למה הוא רוצה יעוץ, למה דווקא התקשר אליך וכו׳.
איך – כאן לרשום רעיונות שעולים תוך כדי שיחה לגבי דרך האבחון או התערבות הראשונית שיהיה אפשר להציע ללקוח. דוגמת פגישה אישית, פגישה עם כלל הצוות וכו׳.
לסיכום
השיחה הראשונה היא שלב קריטי בתהליך המרת הלקוח ממתעניין ללקוח משלם. הצלחתה תתרום גם לשיפור הבטחון העצמי שלך, ולהצלחתך בהמשך. לכן מומלץ להשתמש בשני כלים מאד חזקים שיסייעו לך להבין מה הצרכים של הלקוח: 1. הקשבה, ו- 2. שאלות.
הקשבה. להקשיב ללקוח מבלי לקטוע אותו בשאלות. שיחה כזו מאפשרת ללקוח להמשיך ולשפוך את כל מה שמפריע לו, ולתרום פרטים חשובים שיסייעו לך להבין טוב יותר את הצרכים שלו.
שאלות מרחיבות את היריעה ומאפשרות לך לקנות עוד זמן. הזמן הזה חשוב גם לצבירת בטחון עצמי בהמשך השיחה.
בהצלחה 🙂